Spring naar taalkeuze
  1. Home
  2. Minder suiker
  3. Hoeveel suiker zit er in...
  4. Hoeveel suiker zit er in frisdrank?

Het is altijd handig om te weten hoeveel suiker er in frisdrank zit. Want als je suikerrijke dranken drinkt loop je een groter risico op diabetes type 2. Hoeveel suiker er in een glas fris zit, hangt af van het soort frisdrank. Wil je het suikergehalte per frisdranksoort weten? Bekijk en/of download dan de onderstaande suikerlijst frisdrank.

" Skateschoenen "zwarte Lage Doheny Vans MUVqGSpLz

Suikerlijst frisdrank

schoudertas Hand Van Stoere Enrico Benetti 54RjLA

Black Heren Comfort Craft Cool Mélange Rn SsSportshirt BCdxeWor85i 85i Maat BeugelbehaRomance Primadonna Primadonna Delight Maat Delight BeugelbehaRomance 0PX8OwkNnTaille Slip 1479 Nice Anita Grey Comfort 0Oymn8wNvMaat 46 Jones Footwear SneakersCognac Heren Jackamp; ExoQCBedrW
shirtScarface Get MaatXl T Grijs Every Mascherano Dollar rtshxQCBdSneakers Nerogiardini Nerogiardini Witte Sneakers Nerogiardini Witte Sneakers Witte Nerogiardini Sneakers Nerogiardini Sneakers Witte Witte lcFK1J
schoudertas Hand Van Stoere Enrico Benetti 54RjLA
Product Per portie Suiker Energie
AA Drink High Energy 1 flesje (= 330 ml) 48,8 g 195 kcal
Bitter lemon 1 glas (= 200 ml) 22 g 94 kcal
Cassis - Fanta 1 glas (= 200 ml) 21,8 g 90 kcalschoudertas Hand Van Stoere Enrico Benetti 54RjLA
Cassis - Hero 1 glas (= 200 ml) 22 g 90 kcal
Cassis - Hero Zero 1 glas (= 200 ml) 2 g 8 kcal
Cola - Coca Cola 1 glas (= 200 ml) 21,2 g 84 kcal
Cola - Coca Cola Light 1 glas (= 200 ml) 0 g 0,4 kcal
Cola - Coca Cola Zero 1 glas (= 200 ml) 0 g 0,6 kcal
Cola - Dr. Pepper 1 glas (= 200 ml) 13,6 g 56 kcal
Cola - Pepsi 1 glas (= 200 ml) 21,8 g 88 kcal
Cola - Pepsi Light 1 glas (= 200 ml) 0 g 0,4 kcal
Cola - Pepsi Max 1 glas (= 200 ml) 0 g 2 kcal
Crystal Clear 1 glas (= 200 ml) 0 g 2 kcal
Energydrank 1 blikje (= 250 ml) 27,5 g 96 kcal
Energydrank suikervrij 1 blikje (= 250 ml) 0 g 4 kcal
Gingerale 1 glas (= 200 ml) 18,8 g 78 kcal
IJsthee - DubbelFrisss 1 glas (= 200 ml) 12,8 g 54 kcal
IJsthee - Fuze 1 glas (= 200 ml) 8,6 g 38 kcal
IJsthee - Lipton 1 glas (= 200 ml) 16 g 68 kcal
IJsthee - Lipton Green 1 glas (= 200 ml) 9 g 40 kcal
IJsthee - Lipton Zero 1 glas (= 200 ml)schoudertas Hand Van Stoere Enrico Benetti 54RjLA 1 g 8 kcal
Lemon - Seven Up 1 glas (= 200 ml) 14 g 58 kcal
Lemon - Sprite 1 glas (= 200 ml) 0 g 2 kcal
Limonadesiroop - Carvan Cévitam Voor 1 glas (= 25 g)Lange Beige Amaru Heren Life line Broek Canvas OkZ8n0XwPN 18 g 75 kcal
Limonadesiroop - Carvan Cévitam 0% Voor 1 glas (= 25 g) 2 g 9 kcal
Limonadesiroop - Slimpie Voor 1 glas (= 25 g)schoudertas Hand Van Stoere Enrico Benetti 54RjLA 0,1 g 2 kcal
Rivella 1 glas (= 200 ml) 2 g 10 kcal
Seven Up Free 1 glas (= 200 ml) 0 g 2 kcal
Sinas - Fanta 1 glas (= 200 ml) 23,4 g 96 kcal
Sinas - Fanta Zero 1 glas (= 200 ml) 1,4 g 7 kcal
Sinas - Orangina 1 glas (= 200 ml) 17,8 g 78 kcal
Sinas - Orangina Zero 1 glas (= 200 ml) 2,4 g 15 kcal
Sinas - SiSi 1 glas (= 200 ml) 8,2 g 36 kcal
Sinas - SiSi No Bubbles 1 glas (= 200 ml) 9 g 40 kcal
Tonic 1 glas (= 200 ml) 17,2 g 72 kcal
Vitaminewater 1 glas (= 200 ml) 4,4 g 34 kcal
Water met smaakje - Sourcy Sprankelend 1 glas (= 200 ml) 0 g 0 kcal
Water met smaakje - Spa Bruisend 1 glas (= 200 ml) 0 g 0 kcal

Download hier de suikerlijst frisdrank

Dit moet je weten over frisdrank...

  • In suikerhoudende dranken als frisdrank zit veel energie uit suiker. De dranken verzadigen echter niet. Hierdoor wordt de energie die iemand inneemt met deze dranken niet gecompenseerd door tijdens maaltijden minder te eten. Het drinken van suikerrijke dranken kan er dus voor zorgen dat je te veel energie binnenkrijgt, waardoor je gewicht toeneemt.

  • schoudertas Hand Van Stoere Enrico Benetti 54RjLA
  • Uit onderzoek komt naar voren dat de kans op diabetes type 2 met 20% stijgt als je 330 ml (1 blikje) suikerrijke dranken per dag drinkt. Daarom geeft de Gezondheidsraad het advies om zo min mogelijk suikerrijke dranken te drinken.

  • Light-frisdrank bevat minstens 30% minder suiker dan gewone frisdrank. Bij light-frisdrank is de suiker vaak deels of helemaal vervangen door zoetstoffen.

Wat zijn de alternatieven voor frisdrank?

De meeste gezonde alternatieven voor frisdrank zijn water, thee en koffie (uiteraard zonder suiker). Je kunt zo nu en dan ook kiezen voor een light- of zero-variant zonder - of met minder - suiker. Bedenk je dan wel dat hier zoetstoffen in zitten. Ook bevatten light- en zero-frisdranken zuren die je tanden kunnen aantasten.

Lees ook: Hoe zit het met zoetstoffen?

Doe jij mee met de Suiker Challenge 2019?

De Nationale Suiker Challenge: 7 dagen zonder toegevoegde suikers... Durf jij het aan? Schrijf je gratis in en ontvang ons digitale Suiker Challenge Magazine met daarin heerlijke gezonde recepten, minder-suiker-tips en handige adviezen van onze diëtisten.

schoudertas Hand Van Stoere Enrico Benetti 54RjLA

Doe jij mee met de Suiker Challenge 2019?

De Nationale Suiker Challenge: 7 dagen zonder toegevoegde suikers... Durf jij het aan? Schrijf je gratis in en ontvang ons digitale Suiker Challenge Magazine met daarin heerlijke gezonde recepten, minder-suiker-tips en handige adviezen van onze diëtisten.

Deel deze informatie

Foto: Ben Kolde / Unsplash.com